INSTRUCCIONES SOBRE LAS TAREAS
Por favor, se ruega leer bien estas instrucciones con el fin de hacer el trabajo desde casa siguiendo un orden y una disciplina personal, al igual que facilitar al profesor el seguimiento y la atención que cada alumno requiere
1.- Todas las tareas propuestas se harán en el cuaderno habitual de clase, a mano
2.- Habrá tareas que hay que enviar (requiere envío) y otras que no habrá que enviar (no requiere envío) al profesor, se indicará en cada una de ellas
3.- Haz una foto al cuaderno con las tareas hechas
4.- Pasa esa foto al ordenador e identifícala de la siguiente manera:
1 (indica el curso) + I (indica Inglés) + 24 (número de clase) + apellido nombre
5.- Enviar a antonio.rosales@salesianas.org
MONDAY 16th MARCH
DICTATION EXERCISE
1.- Listen to the man and try to copy what he says. Stop it as many times as you need to copy. (the solution is at the bottom of the page) (no requiere envío) SI NO SE ABRE, HAY QUE PERMITIR ELEMENTOS EMERGENTES EN LA BARRA DE DIRECCIONES, A LA DERECHA
Everyone knows the Central Library on the corner of Saint Peter’s Square in Manchester, England. It is a meeting place for people of all ages and all the services there are free. The library has got many books on every subject, from history to cooking
2.- WHAT IS THE WEATHER LIKE?
Write in your notebook words related to weather, for example, it´s sunny (no requiere envío)
Draw a map of your country and explain what the weather will be like next week, for example, it is going to rain in Galicia (no requiere envío)
TUESDAY 17th MARCH (requiere envío)
ACTIVITIES FOR TEENAGERS
1.- Make a list of activities for teenagers and tick and cross the ones you do
2.- Create a poster advertising an activity in your neighbourhood for next weekend (time, place, what to do, price, etc)
3.- Write a short email asking for information about that activity, for example, tennis classes or whatever you want
MONDAY 23rd MARCH (no requiere envío, lo veré en el cuaderno)
1.- Watch the video and write down the main expressions about weather
2.- What is the weather like in Spain? Observe the map and write 6 sentences
3.- Write a short composition (100 words) about your favourite season
TUESDAY 24th MARCH (no requiere envío, lo veré en el cuaderno)
1.- Read the text on page 92, write down the vocabulary in your notebook and write a short summary of the text
2.- Click here and do the listening exercise
THURSDAY 26th MARCH (no requiere envío, lo veré en el cuaderno)
2.- Copy in your notebook what Andrew says in the first video
FRIDAY 27th MARCH (requiere envío)
1.- Clich here and do the listening exercise
2.- Go to page 89 and see the project Animal World Records. Make a project like this about an animal of your choice
MONDAY 30th MARCH (NO requiere envío)
1.- Make a list with vocabulary related to family: father, mother, sister...
2.- Write 10 sentences by using the Saxon genitive similar to this one:
My father´s mother is my grandmother
3.- Make sentences with each of these words; they must be related to your family:
admire take after spend time
obey agree argue
hug kiss depend on
ask for advice get together take care of
TUESDAY 31st MARCH (preparar con tranquilidad y enviar en un par de días)
1.- Watch the video about how to prepare an oral presentation
2.- These are the topics you will have to talk about this term
.- healthy life
.- the Circus
.- sports
.- the weather/seasons and activities
.- things to do with your family
.- a news article
.- a biography
3.- Prepare the topic healthy life and make a short video (not an audio only) talking about it (2 minutes) (you can use your mobile phone and send the file or you can upload it to drive and send the link, you can also send it through wetransfer)
THURSDAY 2nd APRIL (no requiere envío)
Listen to Andrew´s instructions and repeat after him
FRIDAY 3rd APRIL (no requiere envío)
Read the text on page 99, write down the vocabulary in your notebook and write a short summary
TUESDAY 14th APRIL (requiere envío)
Write a composition about the Olimpic Games (about 110 words). Pay attention to the chart and follow the directions to write a composition.
Adecuación formal
0,5 puntos
|
Secuenciación
1,5 puntos
|
Coherencia
1 punto
|
Cohesión
1 punto
|
||||||||
Planificación previa
Orden y limpieza
Márgenes
|
Introducción
Ordena las ideas por párrafos
Hace conclusión
|
Orden lógico
de las ideas
|
Usa conectores variados y precisos
|
||||||||
Gramática
4 puntos
|
Vocabulario
2 puntos
|
||||||||||
Claridad
y corrección
(2 puntos)
|
Riqueza
de estructuras propias del curso
(2 puntos)
|
Sobre
el tema
(1 punto)
|
Relación
con otros campos
(1 punto)
|
THURSDAY 16th APRIL (requiere envío de equipos, seguid leyendo)
Os
propongo una actividad en la que se trabajan muchas competencias básicas y que,
sin duda, es divertida y muy amena, todo depende de vuestra imaginación y
creatividad: la realización de un
telediario.
Se
trata de hacer un programa informativo sobre diferentes temas, unos los doy yo,
que serán los temas de speaking del
trimestre, y otros los decidís vosotros.
Empezamos
por hacer grupos de 4 o 5 personas, toda la clase ha de participar, sois gente
muy entusiasta y se respira un ambiente de compañerismo, por eso sé que os vais
a organizar fenomenal por el grupo de clase, eso me da confianza para llevar a
cabo este proyecto; estoy convencido de que cada uno de vosotros es capaz de
solucionar cualquier problemilla inicial.
Una
vez formado el equipo, me mandáis los nombres y, cuando tenga todos, os
comunico los grupos definitivos para empezar a trabajar. Por cierto, decidme,
por favor, cuál es la cuenta de correo que utilizaréis para comunicarnos (de
todos los miembros), es fundamental, porque ahora me vais mandando la tarea de
diversos correos y yo voy contestando en el que me aparece.
El
producto final es un vídeo de unos 10 minutos (no puede pesar mucho), que
tendréis que montar vosotros mismos con cualquier aplicación que conozcáis. Aconsejo
que las grabaciones de cada noticia sean breves. Para entregármelo, podéis
hacerlo a través de Dropbox o por Drive.
Sois
autónomos a la hora de trabajar pero yo iré supervisando el proceso, contad con
mi ayuda para cualquier cosa. Lo primero que os pediré será un boceto, que me
enviaréis y os devolveré con matices o consejos. Es un trabajo colaborativo, en
el que todos conocen lo que hacen todos, no se trata de repartir temas pero sí
tareas, es distinto. Estad atentos cada día al blog porque pondré
comunicaciones y claves.
No
tengáis prisa, haced las cosas con tranquilidad, saldrá mejor, por lo menos
estaremos con esta actividad un par de semanas porque requiere organización y
comunicación entre vosotros. No pongo fecha porque dependerá de cómo se vaya
desarrollando.
Todos
los miembros han de aparecer y hablar en inglés de manera equitativa, que es
uno de los objetivos de esta actividad. Usad vocabulario relativo a la noticia,
intentad incluir gramática variada y de nivel A2+, usad conectores y
estrategias comunicativas.
¿Estáis
preparados? Pues, ¡adelante! Id haciendo los grupos y me lo envía un capitán
que tenéis que elegir y que será el enlace.
FRIDAY 17th APRIL
Todavía gente por enviar los grupos. La tarea de hoy consiste en asegurarse de que todo el mundo está en un grupo. Organizaos, que sabéis hacerlo y me lo mandáis, por favor. Este fin de semana lo miro y si no, rehago yo los equipos
MONDAY 20th APRIL (requiere envío)
Acabo de mandar los grupos a la delegada, ella os lo pasa. He organizado cinco grupos y de cada uno tenéis que elegir a un capitán, que será quien esté en contacto conmigo, por favor, en cuanto lo tengáis, me lo enviáis.
Hoy me tenéis que enviar un boceto, lluvias de ideas, esquema, etc de cómo vais a enfocar el trabajo.
Mirad el blog con regularidad pues habrá tareas, o pistas...
TUESDAY 21st APRIL (requiere envío)
At the end of the day, please, send me an abstract of the tasks carried out today (se trata de hacer un resumen del trabajo realizado a lo largo de la mañana de hoy, qué habéis hecho, cómo os habéis puesto de acuerdo, qué medios estáis utilizando, etc y lo manda el responsable de grupo)
Para preparar los temas, os he hecho un vídeo explicativo para organizar las ideas, vale tanto para las redacciones como para las presentaciones orales
Para preparar los temas, os he hecho un vídeo explicativo para organizar las ideas, vale tanto para las redacciones como para las presentaciones orales
FRIDAY 24th APRIL (no requiere envío)
Watch the video about the use of past continuous and past simple with time clauses, you can use it to tell your news
MONDAY 27th APRIL (no requiere envío)
Continue with the project. Why not include an advert? Click here and see some tips.
Don´t hesitate to write to me if you need help
TUESDAY 28th APRIL (requiere envío)
Listen to Andrew and try to solve these riddles. Then, send me an email (not in your notebook) with the answers
THURSDAY 30th APRIL (requiere envío)
Live session at 12.00 (you´ll get the link 5 minutes in advance)
Vamos a hacer una autoevaluación como grupo. Rellenad la ficha juntos. PINCHA AQUÍ
TUESDAY 5th MAY (requiere entrega)
It is time to finish your project. Please, revise it and make the final video. Send the video on Friday
THURSDAY 7th MAY (requiere entrega)
FRIDAY 8th MAY (requiere entrega)
MONDAY 11th MAY (requiere entrega)
TUESDAY 12th MAY (requiere entrega)
THURSDAY 14th MAY (NO requiere entrega)
FRIDAY 15th MAY (NO requiere entrega)
MONDAY 18th MAY (requiere entrega)
TUESDAY 19th MAY (NO requiere entrega)
THURSDAY 21st MAY (NO requiere entrega)
FRIDAY 22nd MAY (requiere entrega)
Vamos a hacer una autoevaluación como grupo. Rellenad la ficha juntos. PINCHA AQUÍ
TUESDAY 5th MAY (requiere entrega)
It is time to finish your project. Please, revise it and make the final video. Send the video on Friday
THURSDAY 7th MAY (requiere entrega)
Live class at
12.00 (I will send the material through email)
FRIDAY 8th MAY (requiere entrega)
Send the video today, if possible through Dropbox or Drive, otherwise, use
Wetransfer
MONDAY 11th MAY (requiere entrega)
Draw the picture Andrew describes and give as many details as possible. I will upload it here for you to compare your picture and Andrew´s.
Send me your picture
TUESDAY 12th MAY (requiere entrega)
Prepare the
speaking The Circus and send it on
Monday 18th
THURSDAY 14th MAY (NO requiere entrega)
Live class at
12.00 (I will send the material for the class)
FRIDAY 15th MAY (NO requiere entrega)
Finish the
book you chose. I will send you some activities next week
MONDAY 18th MAY (requiere entrega)
Prepare the
speaking Things to
do with your family (use the vocabulary of unit 8)
Send
the speaking on Monday 25th
TUESDAY 19th MAY (NO requiere entrega)
Write a short
composition expressing your opinion about the text One-Child Policy in China (page 104); you will read it on Thursday
in the live class
THURSDAY 21st MAY (NO requiere entrega)
Live class at
12.00 (I will send the material for the class)
FRIDAY 22nd MAY (requiere entrega)
ABOUT THE BOOK
A.- Send your
work about your book (option 1, 2 or 3)
B.- Those who
chose option 4 will be sent an email at 10.15 and will have one hour to do the
activities, then you will send it back to me
MONDAY 25th MAY (requiere entrrega)
Submit your activities about the book
TUESDAY 26th MAY (NO requiere entrega)
THURSDAY 28th MAY (NO requiere entrega)
FRIDAY 29th MAY (requiere entrega)
Write a biography about yourself. Imagine you are 45 years old and explain who you are and what you do/did
TUESDAY 2nd JUNE (entrega opcional)
Prepare a short text in Word about your favourite British tradition, include pictures. The best traditions will be shown on English Day on 10th June
THURSDAY 4th and FRIDAY 5th JUNE (entrega opcional)
Click on this link and find out! Create one of your own
MONDAY 8th JUNE (requiere entrega)
TUESDAY 9th JUNE (requiere entrega)
FRIDAY 12th- WEDNESDAY 17th (entrega opcional)
Submit your activities about the book
TUESDAY 26th MAY (NO requiere entrega)
Who are they? (page 118): write five short biographies like the ones in the book we will correct them on Thursday
THURSDAY 28th MAY (NO requiere entrega)
Live class at 12.00 (I will send the material for the class)
We will correct the biographies
We will correct the biographies
FRIDAY 29th MAY (requiere entrega)
Write a biography about yourself. Imagine you are 45 years old and explain who you are and what you do/did
MONDAY 1st JUNE (entrega opcional)
Prepare a short text in Word about your favourite British tradition, include pictures. The best traditions will be shown on English Day on 10th June
TUESDAY 2nd JUNE (entrega opcional)
Prepare a short text in Word about your favourite British tradition, include pictures. The best traditions will be shown on English Day on 10th June
THURSDAY 4th and FRIDAY 5th JUNE (entrega opcional)
Click on this link and find out! Create one of your own
FRIDAY 5th JUNE (NO requiere entrega)
See the "quote of the day" in the column on the right. What is a quote?
Search on the web for quotes about friendship and beauty
MONDAY 8th JUNE (requiere entrega)
Andrew ha mandado este vídeo de despedida del curso. Vamos a escribir entre todos en inglés una pequeña carta agradeciéndole su tiempo y su atención. Os, ponéis, por favor, de acuerdo y delegado y delegada me mandan el miércoles el archivo y se lo hago llegar. Thank you!
TUESDAY 9th JUNE (requiere entrega)
Andrew ha mandado este vídeo de despedida del curso. Vamos a escribir entre todos en inglés una pequeña carta agradeciéndole su tiempo y su atención. Os, ponéis, por favor, de acuerdo y delegado y delegada me mandan el miércoles el archivo y se lo hago llegar. Thank you!
What do you know about the Brit Pop? Surf the web and write an essay about that, try to illustrate it with some pictures and even songs!
THURSDAY 18th-MONDAY 22nd (entrega opcional)
Dubbing workshop (taller de doblaje)
What about becoming a film star dubbing your main actor or actress? Take a two or three-minute piece of film and try to put your voice in English.
You can start by choosing a film. After that, play the film and record your voice so that it seems you are one of the actors or actresses. Finally, you can create your own film with movie maker or any other app you know